Koszyk

Twój koszyk jest pusty

Klocki hamulca V-Brake

Filtry

Podkategorie i filtry

Filtry

w kategorii: Klocki hamulca V-Brake

Podkategorie

Wróć do: Hamulce rowerowe
  • Klocki hamulca V-Brake

Wybrane Filtry

Wyczyść

Cena

Marka

Więcej opcji (2)

Dostępność

Więcej opcji (11)

Nowość

1
3

Promocja

1
3

Klocki hamulca V-Brake

Produkty: 4

Klocki hamulca szczękowego to kluczowy element układu hamulcowego w rowerach z hamulcami typu V-brake, cantilever i szosowymi. Odpowiadają za skuteczne hamowanie poprzez nacisk na obręcz koła. Wybór odpowiednich klocków wpływa na siłę hamowania, trwałość i komfort jazdy. Dostępne są modele z różnymi mieszankami gumy, dostosowane do warunków pogodowych i rodzaju obręczy. Regularna wymiana zapewnia bezpieczeństwo i optymalną kontrolę nad rowerem.

Produkty: 4

Lista produktów

Sortowanie: Domyślne Domyślne Nazwa produktu: od A do Z Nazwa produktu: od Z do A Cena: od najniższej Cena: od najwyższej
15,00 zł
20,00 zł
29,00 zł
Cena regularna: 38,00 zł
-24%
Najniższa cena: 29,00 zł
-0%
15,00 zł

Rodzaje hamulców szczękowych

Klocki hamulców szczękowych występują w kilku wariantach, dostosowanych do różnych warunków jazdy. Najprostsze są klasyczne klocki zintegrowane, które mają gumową okładzinę i montuje się je w całości. Bardziej zaawansowane są wkładki wymienne – pozwalają na szybką wymianę samej gumy, bez konieczności demontażu całego klocka, co wydłuża żywotność uchwytów. Warto też zwrócić uwagę na mieszankę materiałową – twardsze klocki sprawdzą się w suchych warunkach, podczas gdy modele wykonane z bardziej miękkiej mieszanki lepiej działają w deszczu, zapewniając stabilniejsze hamowanie.

Kiedy wymienić klocki V-brake?

Klocki hamulców V-brake należy wymienić, gdy zauważysz znaczne zużycie materiału ciernego – jeśli rowek odprowadzający wodę jest prawie niewidoczny lub guma starła się nierównomiernie. Kolejnym sygnałem jest pogorszenie skuteczności hamowania, wydłużona droga hamowania lub piszczenie podczas hamowania. Jeśli zauważysz, że metalowa część klocka zaczyna stykać się z obręczą, natychmiast dokonaj wymiany, aby uniknąć uszkodzenia felgi. Regularna kontrola i wymiana klocków zapewnia bezpieczeństwo i skuteczność hamowania.

Dlaczego hamulce V-brake piszczą?

Hamulce V-brake mogą piszczeć z kilku powodów. Najczęściej problem wynika z niewłaściwego ustawienia klocków – jeśli dotykają obręczy płasko, bez lekkiego nachylenia (tzw. toe-in), mogą wibrować i wydawać dźwięki. Inną przyczyną może być zabrudzenie obręczy lub klocków hamulcowych – osad, kurz czy olej zmniejszają tarcie i powodują ślizganie się klocków. Zużyte lub zbyt twarde klocki również mogą generować hałas. Warto sprawdzić także naprężenie linki oraz czy obręcz nie jest zużyta lub nierówna, co może potęgować piszczenie.

Zawsze darmowa przesyłka oraz darmowe zwroty

Na terenie Polski do paczkomatu zamówienia powyżej 250 zł

CZAS NA PROMOCYJNE ZAKUPY

WYPRZEDAŻ DO 50 % !!!

OBNIŻONE CENY NA WIELE PRODUKTÓW